شرکت مهندسی عمرانی خونه ساز به استحضار میرساند انجام کلیه مراحل ساختمانی از قبیل طراحی نظارت واجرا
را در تمام نقاط تهران با نازل ترین قیمت و کیفیت عالی انجام میدهد .
مصالح ولوازم خود را با قیمت مناسب از ما بخواهید.با تماس با دفتر از قیمت آنلاین مصالح با خبر شوید
.
همچنین شما میتوانید از سایت اصلی ما بازدید کنید.
لوازم ومصالح:
خرید بهترین لوازم ساختمانی و همچنین ارزانترین مصالح را به ما بسپارید
کافیست با شماره گیری تلفن دفتر از قیمت های آنلاین و به روز شرکت در مورد مصالح آگاه شوید.
همینطور با مراجعه به سایت اصلی گروه خونه ساز میتوانید شرح کلی مصالح وکیفیت وطرح و رنگ آن را ببینید.
www.khunesaz.com
77474023
22861336
شماره تماس دفتر ساعت کاری از8صبح الی 9شب
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت تمامی خداجویان محترم سروش علی نژاد هستم و این مطلب را برای تسلی دل خود برای شما عزیزان مینویسم.همه ی موجودات عالم به نوعی خدا جو بوده و هستند واین مطلبی غیر قابل انکار است کافیست کمی در مطالبی که در مطلب زیر آورده ایم تامل کنید و از پیش به مطالب فکر نداشته باشیم به عنوان یک انسان تازه متولد شده که بویی از رنگ و دین و مذهب ندارد مطالب زیر را بخوانید.
باشد که رستگار شویم
سروش علی نژاد 1394.6.22
تثبیت قلبی ایمان
به نقل از صادق ابراهیمی
این متن درباره ی تثبیت قلبی وجود خدا پس از پذیرش قطعی عقلی از راه هایی مثل برهان نظم , برهان نیاز و اعجازهای قرآن است.
یکی از مشکلاتی که سریع رخ می نماید این است که می پرسیم: ))پس چرا فلانی یا کدام دانشمند ایمان نمی آورد؟)) جالب است; حتی اگر بدانیم; و قبلاً خودمان نظرات آنها را بررسی کرده باشیم و به اشتباه بودنشان اشراف داشته باشیم.
من می گویم پس از کسب اطلاعات از جاهای مختلف و بررسی نظرات دیگران و تفکر خودمان (بدون هیچ گونه پیش زمینه ی قبلی , چون ما بدنبال حقیقتیم) دیگر بقیه را کنار بگذاریم و خودمان باشیم و وجدان خودمان و حقیقت. چرا این ظلم را در حق خدا و خودمان روا می داریم؟ چرا بعد از آمدن حقیقت به پیشم, آن را نپذیرم؟ فقط بخاطر اینکه او دیده نمی شود؟ می خواهید خود را چگونه به شما نشان دهد؟ چه شکلی؟ چه رنگی, به چه اندازه و کجا؟ مگر کم چیز هست که نمی بینیمش ولی بخاطر نشانه هایش آن را می پذیریم.
باید بدانیم که ما فقط
پاسخگوی حقیقت خواهیم بود و جز حق اتفاق نمی افتد. ((پروردگارتان را اجابت
کنید, پیش از آنکه روزی فرا رسد که برای آن روز از جانب خدا بازگشتی نباشد; نه آن
روز برای شما پناهی است و نه برایتان مجال انکاری))
سوره ی شوری, آیه ی 47.
یا در جایی دیگر می فرماید: ((بگو من بشری چون شمایم جز اینکه به من وحی
می شود که خدای شما خدایی یگانه است. پس مستقیماً به سوی او بشتابید و از او آمرزش بخواهید و وای بر
مشرکان)) سوره ی فصلت, آیه ی 6.
من در این مرحله به خود می گفتم: ((برای من دیگر شک بس است, بعد از این
همه فکر و دلیل. باید لذّت ببرم از ایمانم. باید تا اوج بپرم با ایمانم.))
ما
در این مرحله باید شک را با ,یاد مستقیم خدا و حس مستقیم دوستی و آرامش حاصله از آن ,فراموش کنیم. باید بدانیم که بحث عقلانی جداست و بحث دل جدا.
اصل,بحث عقلانی است و ما داریم دلمان را با عقلمان و
حقیقت یک سو می کنیم. ((راهی نمونده تا خدا باید فقط باور
کنم))
بعضی ها می خواهند از پایه قید
همه چیز را بزنند و می گویند: ((نه, اصلا نظمی وجود ندارد! بر
فرض هم که وجود داشته باشد,
ربطی به خدا ندارد! نه,
اصلا نیازی وجود ندارد. من می توانم دنیا را بدون خالق تصور کنم.کدام وحی؟ کدام
اعجاز ادبی؟ کدام اعجاز عددی؟ کدام اعجاز علمی؟ کدام جامعیت دستورات؟ قرآن فقط
تاریخ زندگی و جنگ های محمد است ![[
مرا بر سر هستی رهبری نیستجز
آن که این نقش دانم سرسری نیست
درست آن شد که این گردش به کاریستدر این گردندگی هم اختیاریست
بلی در طبع هر داننده ای هستکه
با گردنده گرداننده ای هست
(نظامی)
قسمت دوم:
براهین و راههای اثبات وجود خدا بسیار زیادند تا جایی که میرزا مهدی آشتیانی نقل میکند فخر رازی تعداد این براهین را به هزار برهان رسانده است.[1]
در یک دستهبندی کلی شهید مطهری [2]این براهین را به سه قسم تقسیم کرده است:
1- براهین فطرت یا براهین انفسی (راه دل و حسّ خداجویی)
در این راه، انسان به وسیله شهود بیواسطه، خدا را درک میکند و در واقع، وجود خدا برای انسان بدیهی است. فطرت خداجویی و خداشناسی و خداپرستی در عمق وجود انسان قرار دارد و آیاتی از قرآن بر این حقیقت دلالت دارند. از جمله:
« فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفاً فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا » (روم/30)
"روی خود را به سوی دین پاک خدای بازگردان، همان فطرت خداپرستی که خداوند همه انسانها را بر آن آفریده است."
نام "راه" شاید نسبت به "برهان" بر این طریقه ترجیح داشته باشد. زیرا راه فطرت، برهان فلسفی نیست. البته میتوانیم به وسیله براهین فلسفی وجود فطرت را در انسان اثبات کنیم.
2- براهین خداشناسی از راه آثار یا خلقت خدا
این نوع برهان، از راههای گوناگونی قابل تقریر است. برخی از این تقریرها عبارتند از:
الف) از طریق حدوث عالم و مخلوقات
ب) از طریق وجود نظم و تشکیلات فوقالعاده جهان خلقت
ج) از طریق توجه به غایات و اهداف موجودات
در این نوع براهین، نوعی استدلال وجود دارد که خدا را به وسیله آیات و نشانهها، اثبات میکند. در حقیقت همان آیات و نشانهها واسطه اثبات وجود خدا قرار میگیرند.
3- براهین فلسفی خداشناسی
این راه عقلی و فلسفی محض و از طریق وجود و موجود به طور کلی طی میشود. در این راه هم اگر چه نوعی استدلال وجود دارد و خدا با واسطه اثبات میشود لکن آنچه واسطه قرار میگیرد آیات و نشانهها نیستند (چنانکه در براهین نوع دوم بود) بلکه واسطهها، یک سلسله اصول عقلی (بدیهی یا نظری) هستند.[3]
براهین فلسفی نیز خود به دو دسته تقسیم میشوند:
1- براهینی که از طریق غیر خدا، وجود خدا را اثبات میکنند مانند براهینی که تکیه بر ابطال دور و تسلسل دارند.
2- براهینی که از طریق غیرخدا وجود خدا را اثبات نمیکنند بلکه با تکیه بر اصل هستی خدا را اثبات میکنند که از آنها به "براهین صدیقین" یاد میشود.[4]
اگر بخواهیم تقسیم فوق را به نحو حصر عقلی بیان کنیم به گونهای که شامل همه انواع براهین از جمله براهین وجود نیز شود چنین میگوئیم:
براهین اثبات وجود خدا به دو دسته تقسیم میشوند:
1- براهینی که مستقیماً به وجود خدا نمیپردازند بلکه به اثبات وجود فطرت خداجویی میپردازند و این نکته را متذکر میشوند كه خدا از استدلال بینیاز است. (براهین فطري)
2- براهینی که مستقیماً به اثبات وجود خدا میپردازند که این نوع براهين خود به دو قسم تقسیم میشوند:
1. براهيني كه از صرف تعريف و مفهوم خدا، وجود خدا را اثبات ميكنند و براي اثبات وجود خدا بر هیچ شی در خارج تکیه نمیکنند. (براهین وجودی)
2. براهینی که بر وجود شیء یا اشیائی در خارج از ذهن تکیه میکنند و با وجود آن خدا را اثبات میکنند که خود دو دستهاند:
الف) براهینی که خدا را با تکیه بر وجود چیزی غیر از وجود خدا، اثبات میکنند به طوری که اگر آن شیء انکار شود براهین قادر به اثبات وجود خدا نیستند مانند براهین حدوث و امکان یا براهینی که به واسطه بطلان دور و تسلسل، وجود خدا را اثبات میکنند.
ب) براهینی که وجود خدا را اثبات میکنند اما نه با تکیه بر وجود غیر او بلکه فقط با تکیه بر اصل واقعیت وجود خدا را اثبات میکنند. به طوری که اگر همه چیز (غیر از اصل هستی و واقعیت ) انکار شود باز هم وجود خدا اثبات میشود که این دسته را "براهین صدیقین" مینامند.[5]
نکته
برخي از محققين براهين وجودي را « مفهوم محور» مينامند. براهيني که تکيه بر وجودي غير از خدا و غير از اصل هستي تکيه ميکنند را براهين «مخلوق محور» و براهيني که با تکيه بر اصل هستي (و نه موجودي خاصّ) وجود خدا را اثبات ميکنند براهين «موجود محور» مينامند. [6]راز اين نام گذاري هم معلوم است که، براهين وجودي مبتني بر مفهوم هستند، براهيني که تکيه بر وجودي غير از اصل هستي ميکنند، تکيه بر مخلوق خاصّي ميکنند، حال آن مخلوق يا ممکن بالذّات است مانند براهين وجوب و امکان، براهين غايت شناختي، براهين حرکت و امثال آن و يا متکی بر دور وجودي، تسلسل وجودي و امثال آن ميباشد.
نکتهاي که در اين قسم برهان وجود دارد اين است که اگر آن مخلوقي که حد وسط برهان قرار گرفته شود انکار شود ديگر آن برهان قادر نخواهد بود وجود خدا را اثبات کند و اين همان تفاوت اساسي اين قسم از براهين اثبات وجود خدا با براهين صدّيقين است که در براهين صدّيقين، «اصل هستي» يعني همان که مرز بين فلسفه و سفسطه بود و بديهي است، حدّ وسط برهان قرار ميگيرد، حتی اگر همه مخلوقات هم انکار شوند هيچ اشکالي به برهان صدّيقين وارد نميشود. تنها اگر کسي اصل هستي را انکار کند در آن صورت فقط بايد او را بر اين امر بديهي آگاه کرد؛ زيرا «اصل هستي» حتي با تحقق پيدا کردن يک موجود، تحقق پيدا ميکند.
از جمله طرفداران براهین دسته نخست (براهين فطرت) میتوان علامه طباطبایی (در بين متفکّران مسلمان) و الوین پلنتینجا (از ايمان گرايان مغرب زمین ) را نام برد.[7]
بلکه ميتوان گفت برهان صدّيقين علامه طباطبائي دليل اثبات واجب نيست بلکه خود دليل بي نيازي واجب به اثبات است. چنان که ايشان حتي آياتي از قرآن که به نحوي بر اثبات وجود واجب تکيه ميکند را به گونهاي تفسير کرده است که در آن آيات هم، وجود خداوند مفروض گرفته شده است، نه اينکه آيات قرآن به اثبات وجود خداوند بپردازند.[8]
نمودار این تقسیم عقلی بدین شکل میباشد:
قسمت سوم
و اینجا دانلود کتاب اثبات خدا برای شما عزیزان قرار دارد
در اینجا تصمیم بر این داریم که با قرار دادن کتاب اثبات خدا راهنمایی شما را تکمیل کنیم
ترجمه احمد آرام.
مشخصات
فرمت کتاب: PDF
تعداد صفحات: 302
حجم فایل: 2.71 مگابایت
لینک های دانلود
راهنمای دانلود گزارش خرابی
با تشکر سروش علی نژاد از گروه فنی مهندسی خونه ساز
برای تشکر این مطلب صلواتی هدیه کنید به روح پدرم.یا حق
نظرات شما عزیزان:
برچسبها: